Realisatie van webshops

Een webshop opzetten is tegenwoordig lang niet zo moeilijk meer als vroeger, een goede converterende des te meer… Wij bouwen hem graag met je!

e-Commerce is onze passie.

Geniet jij van elke online verkoop en vier je elke verbetering in omzet, orderwaardes en conversie? Wij vieren graag met je mee!

Maar om te kunnen vieren moet een webshop wel converteren, oftewel: geld opbrengen. Dat kan alleen wanneer de webshop aansluit op de gewenste uitstraling van je bedrijf, maar – nog belangrijker – op de verwachtingen en de behoefte van je doelgroep!

Belangrijk onderdeel van het traject is daarom het voortraject waarin we gezamenlijk de aanwezige wensen zullen bepalen en deze aanvullen met onze kennis van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e-commerce. Zodat de webshop niet alleen klaar is voor nu, maar ook voor de toekomst.

Pas wanneer alles in kaart is gaan we de webshop bouwen en er voor zorgen dat deze beheerd kan worden.

CMS Webshop

Onze e-Commerce stappen

Stap 1 – De strategie

Wat voor webshop ga je runnen? Wordt je een prijsvechter, of mik je juist op het hoge segment? Wil je de communicatie met de klant graag aan, of richt je je op zoveel mogelijk self service? Belangrijke vragen om je vooraf te stellen.

En voor wie is de webshop bedoeld? Wat is je doelgroep? Babyboomers met geld of Generatie Z die vastgegroeid lijken met hun mobiel? Dat maakt nogal uit voor je webshop. Wat verwachten ze te vinden op je webshop? En hoe kunnen ze aangesproken worden?

Stap 2 – Wensen en eisen

Wanneer je weet wie je wilt zijn en welke doelgroep je wilt bedienen, kun je gaan bedenken hoe je ze kunt raken. Welke content is daarvoor nodig en welke functionaliteiten helpen daarbij?

Via een zelf ontwikkelde methodiek bepalen we samen welke het meest belangrijk belangrijk zijn. Dat is waar we vervolgens tijd (en dus budget…)  aan gaan besteden.

Stap 3 – Interactie ontwerp

Wanneer we weten wat belangrijk is kunnen we de webshop daarop indelen. Zaken die het meest toedoen, krijgen de meeste aandacht, in grootte en positie. Minder belangrijke zaken worden minder prominent getoond.

Dit wordt schematisch weergegeven in een zogenaamd Interactie ontwerp.

Stap 4 – Grafisch ontwerp

Wanneer het Interactie ontwerp is goedgekeurd, wordt deze
vervolgens met behulp van de huisstijl ‘ingekleurd en met plaatjes gevuld’. Ook hierbij wordt afhankelijk van de belangrijkheid van een onderdeel deze meer of minder aandacht gegeven. In dit geval door gebruik van kleur, lettertype. Dit is het Grafisch ontwerp en het toont hoe de website er uiteindelijk uit zal zien.

Stap 5 – Realisatie

In deze fase wordt de uiteindelijke webshop gebouwd. Tevens wordt het voor het beheer van de shop gehanteerde beheersysteem  (CMS) gebouwd en geconfigureerd. Blik op online bouwt in meerdere CMS systemen. Welke in een project wordt gebruikt hangt af van de resultaten uit het voortraject. Is een stand-alone webshop gewenst of zijn er koppelingen noodzakelijk met externe partijen zoals bijvoorbeeld Kelkoo, Bol.com of Marktplaats noodzakelijk?

  • Client Image

    Pascal Lindeman (Blik op online) heeft de nieuwe website van Geurts Media gebouwd. Door aan de voorkant onze wensen goed in kaart te brengen, beschikken we nu over een website die aan alle wensen voldoet. De totstandkoming verliep erg prettig, met veel nuttige tips, proactief meedenken, een grote dosis flexibiliteit en de nodige humor. We zijn blij met het proces en het eindresultaat.

    • Sjoerd Geurts
    • Eigenaar Geurts Media
  • Client Image

    Voor de complete vernieuwing van onze webshop waren wij op zoek naar een partij die verstand van zaken heeft op dit gebied. Iemand die ons kan helpen een grote, stabiele speler in onze branche te worden. Pascal (= Blikoponline) is een schot in de roos gebleken! Kennis van zaken, punctueel, meedenkend, betrouwbaar en ook een fijne kerel die in is voor een geintje. Pascal is een absolute topper in zijn vakgebied!!

    • Roy Strampel
    • Eigenaar Jungle shops / Kabeloutlet.com
  • Client Image

    Pascal Lindeman heeft, door nauwgezet en systematisch onze wensen in kaart te brengen en te vertalen naar een modern vormgegeven website, onze verwachtingen ruimschoots overtroffen.

    • Peter Lakeman
    • Senior Consultant Rijnbrink
  • Client Image

    Dankzij Pascal's gedrevenheid, creativiteit en professionaliteit is Maskmania.nl een strakke webshop geworden die direct aan onze doelgroepen is aangepast. Wat mij erg aanspreekt bij Pascal, naast zijn gevoel voor humor, is zijn begrip voor deadlines, punctualiteit en zijn sociale sterke kanten. Als ondernemer wil je naast gerespecteerd ook begrepen worden. En dat is bij mij niet vanzelfsprekend als leek in zijn vak. Ik ga met Pascal nog vaak samenwerken! Een zeer tevreden klant, Kevin Van Den Bergh

    • Kevin Van Den Bergh
    • Eigenaar MaskMania! / Atelier Kevin Van Den Bergh
  • Client Image

    Pascal is meer dan een jaar betrokken geweest bij de totstandkoming van het nieuwe platform van kleertjes.com. De breedte van zijn kennis en ervaring komen het beste tot zijn recht in adviseren en het bedenken van oplossingen en het overzien van het totale plaatje. Het is prettig samenwerken met Pascal, hij is zeer betrokken, heeft humor en aandacht voor de mens.

    • Peter Reddering
    • Manager e-Commerce kleertjes.com
  • Client Image

    Sinds kort hebben wij bij Aries Natuursteen een nieuwe website. Blik op online / Pascal Lindeman heeft ons hierbij meegenomen door het proces van missie tot online strategie, van grafisch en interactie ontwerp tot de uiteindelijke realisatie en zoekmachine optimalisatie.Pascal gaf niet alleen voor ons de juiste adviezen maar zette deze ook om in daden. Hij heeft ons een hoop zorgen rondom dit interessante maar specialistische vakgebied uit handen genomen. Wij zijn dan ook zeer content met het uiteindelijke resultaat!'

    • René Ariës
    • Eigenaar Ariës Natuursteen BV

Klaar om samen een nieuw project aan te gaan?

Neem contact op via info@blikoponline.nl of bel (0316) 76 72 78!